Najbolj pogoste začetniške napake pri prvi zaposlitvi

Najbolj pogoste začetniške napake pri prvi zaposlitvi

Pri prvi zaposlitvi se je težko znajti in to obdobje je za nekoga na začetku kariere lahko zelo stresno. Tudi če si študij zaključil z odličnimi ocenami, bo prva zaposlitev polna izzivov, s katerimi se boš moral spoprijeti. Pred prvim delovnim dnem preberi naš blog o najpogostejših napakah, ki jih začetniki storijo pri svojem prvem delu.

Pred teboj je ovinkasta pot, ki vključuje veliko učenja o poslovni kulturi podjetja, postavljanje pravih vprašanj, vzpostavljanje odnosov s kolegi in predvsem veliko delovnih ur. Pritiski, ki jih doživljaš ob začetku zaposlitve, so lahko veliki in vplivajo na tvoje razpoloženje ter rezultate pri delu.

Se je mogoče izogniti začetniškim napakam pri prvi zaposlitvi? Seveda. Vsi smo že slišali nasvete glede ustreznega stila oblačenja, pravočasnega prihoda na delo in podobno. A iz bogatih izkušenj ekipe Mjob študentskega servisa lahko sklepamo, da so ti nasveti le začetek – pomembno je biti pozoren tudi na druge dejavnike.

Napaka št. 1: Ne poskušaj že prvi dan postati superjunak

Si navdušen nad prvim delovnim dnem in želiš čim prej korenito spremeniti podjetje, v katerem si se zaposlil? Ustavi se za trenutek. Nadrejeni bodo bolj navdušeni, če boš najprej želel spoznati delovanje podjetja in se naučiti osnovnih delovnih procesov, povezanih s tvojim delovnim mestom. Prični z osnovami, saj ne boš naredil dobrega vtisa, če boš že na začetku prelival razne revolucionarne ideje in uporabljal izraze, naučene iz knjig.

Le malo sodelavcev bo imelo potrpljenje za mladega in navdušenega kolega, ki se želi dokazati in uvajati nova pravila. Zato se najprej dobro nauči delovanja sistema, nato pa začni podajati nove ideje in predloge za izboljšanje. Navduši kolege s svojo predanostjo, a ne prehitevaj.

Ko bodo osnove osvojene, bo dovolj priložnosti, da pokažeš vse, kar znaš, in predlagaš konstruktivne rešitve. Dovolj bo časa za predano delo in doprinos k napredku podjetja, toda pred tem poskusi dobro razumeti, zakaj si tukaj.

Napaka št. 2: Ne prosiš za pomoč, ko jo potrebuješ

Od novih sodelavcev nihče ne pričakuje, da bodo vedeli in znali vse. Čeprav se včasih zdi, da nadrejeni pričakujejo točno to, gre pogosto za to, da želijo ugotoviti, koliko odgovornosti ti lahko zaupajo. Delodajalci in sodelavci pričakujejo, da boš aktivno postavljal vprašanja in vzpostavil proaktiven odnos, ki ne vodi v napake, katere bi morali za teboj popravljati.

Če ti nekaj ni dovolj jasno, poišči pomoč ali zaprosi za dodatna pojasnila. Mnogi izkušeni sodelavci bodo z veseljem delili svoje znanje, saj so tudi sami nekoč bili v enakem položaju. Vprašaj, ker je to najboljši način učenja.

Napaka št. 3: Premalo komunikacije

Tudi po nekaj mesecih prve zaposlitve redno obveščaj nadrejenega o napredku svojih zadolžitev, o tem, kaj si dosegel, in o vseh izzivih, s katerimi se srečuješ. Takrat boš verjetno že razumel, koliko nadrejeni pričakujejo od tebe in na kakšni poti si. Če nadrejeni pričakujejo poročila o tvojem delu, jih redno pošiljaj z natančnim opisom nalog, težav in napredka.

Poleg rednih poročil obveščaj nadrejene tudi o vseh izrednih dogodkih, ki bi lahko vplivali na tvoje delo in učenje. To je še posebej pomembno, če gre za slabo novico, ki mora čim prej prispeti do nadrejenega. Pravočasna in odkrita komunikacija je ključna lekcija, ki se je moraš čim prej naučiti.

Napaka št. 4: Si del pisarniških tračev

V novi službi je lahko zelo preprosto zaupati kolegom, ko se začnejo pritoževati, govoriti o nadrejenih ali predstavljati teorije zarote in tajne načrte vodstva podjetja. Morda se ti bo zdelo, da dobro poznajo situacijo v podjetju in imajo prav.

Vendar to ni nujno res. Nekateri starejši kolegi imajo lahko različne osebne ali poslovne razloge za svoje vedenje in iščejo zaveznike, ki jih bodo podpirali. Novi zaposleni, še posebej začetniki, ne bi smeli biti del pisarniških tračev, ampak bi morali ostati odprti za neodvisno komunikacijo z vsemi zaposlenimi ter biti pripravljeni na trdo delo. Ogovarjanje ne pušča dobrega vtisa, izogibaj se mu tudi kasneje.

Napaka št. 5: Ne ceniš dane priložnosti

Morda prva služba ne bo tvoja sanjska, vendar to ne sme preprečiti, da bi se izkazal v najboljši luči in izkoristil vse priložnosti za učenje ter sklepanje novih poznanstev.

Na prvo zaposlitev glej kot na poligon spretnosti – pripravljal boš predstavitve, se udeleževal sestankov in dogodkov, spoznaval ljudi svoje starosti in starejše kolege, ki ti lahko pozneje nudijo odlična priporočila in kdo ve, morda boste v prihodnosti še sodelovali.

Z majhno spremembo razmišljanja boš spoznal, koliko se lahko naučiš na svojem prvem delovnem mestu in kako koristne bodo te izkušnje za tvojo nadaljnjo poklicno pot.

Zdaj, ko si se podučil o začetniških napakah pri prvi zaposlitvi, si oglej, katere so najpomembnejše kadrovske lekcije, ki smo se jih naučili v preteklem letu.

Datum objave: 16. maj 2021