Raziskava je pokazala, da zaposlenih v kadrovskih oddelkih, ko delajo izbor biografij v prvem krogu, na enem življenjepisu ostanejo le nekaj sekund. To pomeni, da imaš največ 6 sekund časa, da jih impresioniraš in jim ponudiš točno tisto, kar potrebujejo.
To zveni kot zelo malo časa in se vam ne zdi pošteno? Ure in ure, celo dneve in dneve porabiš za urejanje vsake podrobnosti v svojem življenjepisu, da bi se predstavil v najboljši luči in poudarili najboljše stvari, ki si jih naredil do takrat.
In kaj naredi HR? Samo pogleda tvoj življenjepis in se odloči ali greš v naslednji krog. Morda se ti zdi, da razmere niso preveč fer ali da je nemogoče ugoditi njihovim zahtevam in jim v nekaj sekundah “pasti v oči” ampak … za to imamo rešitev. Ne, ne bomo vam lagali. Ni hitre rešitve. Zavihaj rokave, si nadeni očala (če jih nosiš), sedi pred računalnik in izpili življenjepis do potankosti.
Si pripravljena? Vsi odgovori na vprašanja, ki si jih nenehno zastavljaš in svojim sodelavcem, so v tem besedilu.
Pet najboljših nasvetov, ki jih boste dobili pri pisanju življenjepisa.
1. Ciljaj naravnost v tarčo
Po pravilu življenjepis naj ne zavzema več kot ene strani besedila. V ta namen običajno uporabljamo format A4. Pomembno je, da čim bolje izpostaviš svoje izkušnje (bodisi prostovoljno, v poklicu, izven njega ali pa gre za tvojo izobrazbo, znanje jezikov in določenih programov). Vse manj pomembne podrobnosti ignoriraj in jih pusti za razgovor, ki bo sledil.
2. Ustvari tebi prilagojen življenjepis
Čeprav ne moremo trditi, da obstaja eno samo pravilo, ki pojasnjuje, kako naj življenjepis izgleda, so določeni segmenti, ki jih je vsekakor treba vključiti v vsebino.
Obvezni segmenti:
Kontakt
Profil (na kratko o sebi in ciljih)
Delovne izkušnje
Znanja
Izobrazba
Po želji lahko vključiš tudi:
Certifikati, štipendije in nagrade
Jeziki
Osebni projekti, na katere si ponosna
Prostovoljne izkušnje
Sama oblika življenjepisa mora biti preprosta, brez odvečnih barv in umetniških pisav. Bolj kot je preprost, bolj profesionalen bo videz. Vendar se tega pravila ni potrebno držati, če iščeš službo v kreativnih industrijah. V tem primeru je zaželeno pokazati, v katero smer gre tvoja domišljija in kakšne sposobnosti imaš.
Na internetu lahko preneseš številne primere, vendar bi bilo najbolje, da narediš svojo predlogo. Priporočamo “Canva” program, v katerem se lahko igraš in ustvariš vizualno osupljiv življenjepis. Delanje v tem spletnem mestu je preprosto in elemente dodajaš tako, da preprosto povlečeš po zaslonu, zato bo ustvarjanje življenjepisa enostavno in zabavno opravilo.
Pomembno je, da med rubrikami pustiš dovolj prostora, da se lahko kadrovska služba brez težav premika po življenjepisu in z visoko stopnjo berljivosti. Izberi pisavo 14-16 za naslove in 12 za ostalo besedilo.
3. Izogibaj se napakam
Morda misliš, da ni pomembno, če zamenjaš nekaj črk ali ne napišeš vsake besede v skladu s pravopisnimi pravili, vendar se motiš. Kadrovska služba je zelo pozorna na te stvari. Ker delo od njih zahteva, da preberejo veliko biografij na dan, je logično, da sčasoma izostrijo čute in so občutljivi za vsako črko in pravopisno napako
Zato preveri vsak stavek in ga pošlji prijatelju, prijateljici ali sodelavcem, da lahko tudi oni še enkrat pregledajo besedilo. Včasih nekdo drug bolje opazi napako kot mi.
Poleg tega, ko navedeš svoj LinkedIn profil, blog ali spletno stran v razdelek s kontakti, poskrbi, da bo ta interaktiven, torej da lahko kadrovska služba, če želi, klikne nanj in dejansko gre na vaš profil. Torej, natančno preglej vse povezave pred pošiljanjem.
Ko končno želiš shraniti datoteko z življenjepisom, je pomembno, da v ime datoteke vpišete svoje ime in priimek, da bo kadrovski službi lažje in da ne izgubi vašega življenjepisa nekje v množici drugih. Obvezno shrani življenjepis v formatu PDF, saj bodo tako vse črke ostale na svojem mestu, kar ne velja vedno za besedilo, napisano v Wordu.
4. Številke so pomembne, a ne pretiravaj!
Morda se ti to zdi dolgočasno, vendar je res. Številke lahko najbolje pokažejo tvoje dosežke. Pomembno je poudariti, da so tvoji rezultati merljivi in koliko si napredovala v primerjavi z začetkom dela na določenem delovnem mestu.
Ko pojasnjuješ, da si na primer povečala število interakcij na Facebook strani, ki jo upravljaš, potem obvezno navedi povečanje v odstotkih in časovno obdobje. Torej, 70 % v šestih mesecih, se sliši super, vendar le, če se je res zgodilo.
Zdaj smo pri drugem pomembnem pravilu iz tega segmenta. Da, številke so odličen način, da pokažeš, kaj si dosegla, vendar se drži resnice in ne pretiravaj. Resnica je najpomembnejša, saj se večinoma vse da preveriti. To velja za vse podatke v življenjepisu.
5. Označi ključne besede
Če objavljaš življenjepis na spletni strani ali sodeluješ na virtualnih zaposlitvenih sejmih, bodi pozorna na ključne besede. Lahko ti pomagajo, da tvoj življenjepis izstopa iz množice, tako da te bo algoritem izbral. Vendar to ni edini razlog, zakaj je treba nekatere besede izpostaviti. Če so dovolj vidne v samem besedilu življenjepisa, potem jih bo tudi kadrovska služba lažje opazila in to vas bo zagotovo popeljalo v drugi krog.
Kako veš, katere besede poudariti? Enostavno, poglej oglas delodajalca, nato svoj življenjepis v delu, kjer pojasnjuješ svoje delovne izkušnje in videla boš, ali obstaja ujemanje. Če si vse naredila prav, potem samo poudari ključne besede in če se tvoje besedilo razlikuje od oglasa, ga poskusi čim bolj prilagoditi.
Kako napisati življenjepis, če nimaš delovnih izkušenj
Večino nasvetov, ki smo jih omenili zgoraj, lahko uporabimo tudi v tem primeru. Dodali pa jih bomo še nekaj za tiste, ki svoj življenjepis pišete prvič.
Vsaka izkušnja je pomembna. Ni ti treba navesti samo plačanih izkušenj v svojem življenjepisu, da bi veljale za ustrezne. Prostovoljno delo na projektih med šolanjem, udeležba na seminarjih in poletnih šolah, vse to je zelo pomembno za nekoga, ki je na začetku svoje kariere.
Tudi neformalno izobraževanje, izobraževanja v nevladnih organizacijah in podobni programi so lahko odlična popestritev tvojega življenjepisa.
In na koncu, naredi svoj življenjepis še pomembnejši, tako da mu priložiš priporočila profesorjev ali ljudji, s katerimi si sodelovala pri določenih projektih. Prijazna beseda nadrejenih in profesorjev vedno pusti dober vtis
Mogoče te zanima še: Kako si povečati možnosti za povabilo na razgovor za službo?